Thursday, October 7, 2010

hej





För två helger sedan körde jag till Grand Rapids för Art Prize. Jag körde i två och halv timme till Grand Rapids. Min vän hemifrån studerar på Grand Valley State University, och hon har bildkonst som huvudämne också. Hon är ett år yngre och är i hennes andra år på Grand Valley State University. Hon är halv Hawaiian och hon heter Kuu, kort för Kuuipokealohalani, Kuu är mycket lätt att säga!


Art Prize är en stor konsttävling, och vinsten är $250,000. Art Prize har kost i hela Grand Rapids, i pubar, museum, Kendall College, på gatorna och överallt i Grand Rapids. Konstnärer kommer från hela jorden. Art Prize är mycket intressant. Jag tror min målning borde vara på Art Prize, jag vill ha $250,000! Jag har många lån på universitet, och behöver pengar!


På fredagen gick vi till centrum i Grand Rapids och tittade lite på Art Prize. På lördagen såg vi ännu mer Art Prize. Jag har en professor i Art Prize, och jag ville se hons konst. Jag hittade en svensk målning och tog foton av den.





Förra helgen kom min pojkvän till Ann Arbor. Vi såg på filmen "Easy A" och gick ut på middag. "Easy A" är okej.

Den har helgen vill jag och min vän shoppa och köra till Detroit för en konsert. Jag har stressat den här veckan, med examen och presentationer och stort målning. Jag ska ha en bra helg, levande musik är bra för själen.



I'll do some of this in English too.
Two weekends ago I went to visit a friend from home that goes to Grand Valley State University and went to Art Prize in Grand Rapids. Grand Rapids is about two and a half hours from Ann Arbor.
Art Prize is this big art contest, and the artwork is hung all around the city, in bars, schools, museums, in the street, anywhere really. It's really cool. The winner get $250,000, which is a lot of money, and I should probably try to enter the competition, because I could use the money to pay back my student loans! One of my professors had art in it, and there was one Swedish artist.
This weekend I'm going to Detroit for a concert, after a stressful week in school, it'll be really nice to see some live music, I think live music is good for the soul.


So do you guys like art? Is there anything similar to Art Prize in Sweden?
Feel free to add me on facebook :)

1 comment:

  1. Can´t you show few of your paintings? :) & I don´t know if we have any kind of Art Prize here, but i will try to Google it! ;)

    ReplyDelete