Tuesday, October 5, 2010

Hej igen!
Jag ska börja med en kort film..... http://www.youtube.com/watch?v=V4AYcKVyHrE HAHAHA

Jag ska ge några foto i den här post. Jag glömmade före. Förlåt. Jag måste skriva den här vecka på blog men det är inte längt tid fram förra tid. Jag har gjort inte mycket till nu så jag ska skriva om ett minne från sommar!

I början av juni tältade jag med min flickvän. Vi fotvandrade för tre dagar. Det regnade alla tredje dag så det var dåligt. Vi gick i nörra Michigan. Jag ska post en bild av när.
Vi fotvandrade på vit sektionen av svart rad. Vädret var jättevackert först två dagar dock. Min mamma körde oss till våra början plats. Jag var glad för jag alskär att talta.Min flickvän heter Sarah. Hon studerar på Michigan State universitet så jag ser hon bara på helgerna.Vi gick för några timmar och slutade för lunch. Vi hade speciellt tältar mat så det var lite och enkel. Sarah lagade maten medan jag tittade runt och tåg foton. Vi gick runt fem kilometer mer efter lunch på dagen. Vi ställde upp ett tält för natten. Det var litet kallt den där natt. Det var en tyst natt också som är bra för sarah har rädd för djur ljud. hehehe. Jag var lite rädd också att en björn skulle komma runt. Här är en foto av Sarah och jag i våra tält....

Mitt hår var inte så bra! Det för jag bära en hatt hela dagen. Jag har inte många foton från andra dag så jag ska prata om tredje nu. Det regnade när vi vaknade i morgonen. Vi hade lägga upp alla söker i regnen. Vi var mycket våt och jättekallt!! Vi gick nära sjutton kilometers på dagen. Vi tänkte att vi skulle sluta för alla söker var våt. Det var lite ledsen.


Här vi är jättevåt i skogen.
Min mamma körde oss tillbaka min famijls stuga i Higgins Lake, MI runt sex på kvällen. Vi åt mycket och blev varmt igen. Min saga är slut nu. Jag hoppas alla du gillar det! Tycker du om att tälta eller att fotvandra? och naturen?


Jag har ett mer fråga for du svensk vänner. Det är om min vinter boots. Jag köpte dem på morgonen idag. Jag vill ha boots att bli inte våt när jag går till klasser hela dagen så mitt fötter är varmt. Det finns mycket snö i vintret Skulle de vara fint i Sverige elle skulle manniskör förlöjligar jag?
Här de är:

Tack för läser!

Din vän,
Scott

4 comments:

  1. Hej Scott. Du kan absolut ha dem med dig till Sverige! Faktum är att kängor är mer eller mindre mode just nu! Vad trevligt att campa :)

    /emma

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Hi Scott, you would totally be in style here in Sweden if you wear your boots :)

    I've never been hiking but I've always wanted to do it, anything special that I should think about before I try it out?

    Nice pictures by the way, you and your girlfriend look sweet together :)

    ReplyDelete
  4. Well you would be very smart to have boots I can tell you. Sneakers isn't the best alternative in Sweden because it rains. Alot. Although sneakers ( converse) is the best shoe ever made I highly recomend boots! And as Emma said, it's fashion!

    ReplyDelete