Thursday, April 7, 2011

Kläder och Klädmode och deras plats på Internet


Från USA kan man titta svensk kläder och klädmode från bloggar som "Sofis mode Aftonbladet", "Style by Kling/ Nowmanifest", "Frida Fahrman från kanal5.se". Idag avkrävar uppläsare nyheter värje dag och det är svårt för modenmagasin men bloggar kan göra kort nyheter med bilder många tider i en vecka eller en dag! Så för en man att bo i USA men vill gärna veta "Vad är i mode i Sverige?" Tror jag att bloggar är bästa.

"Style by Kling" är min favorit svensk modeblogg. Jag tycker det är interessant att bli Elin en mannekäng, en bloggare, och göra en modemagasin. En kompis från Uppsala pratade jag med på vad hon tycker om Kling. Camilla (min kompis) kommer från Stockholm och har bort i Uppsala för två år nu. Jag tror att hon har en typiska svensk känt av mode så jag tror att hon ska bli bäst för min fråga. Camilla sa, "Ja, Kling har en stor effekt på kvinnor i Sverige! Nyligen gjörde hon en kollection för H&M men den var inte sö lyckad.” Camilla tror att kollecktionen var gjorde inte för en typisk kropp men det var konstruerade för en kropp som Klings (Kling är mycket spetig). Medan kan bloggar leverera modenyheter bättre då magasin tror Camilla och jag att bli det bäst att de gjörde anmälan och inte kläder!

När pratade jag med Camilla hade jag frågade, ”För våren och sommaren vad behöver en kvinna?” Hon tror att converses, blossade byxor, orange, och läder jackor ska bli popular för våren. För sommaren måste en kvinna ha kläder att är romantiska lika blossade byxor och långakjolar (heter maxi kjolar). Så om du vill se ut som en svenska kvinna den här sommaren måste du kanalisera en kvinna från 1970’s!

No comments:

Post a Comment