Monday, February 7, 2011



Vi hade en stor snöstom i onsdags. Den kallades “snowpocalypse”. Vi förväntades få 0.3 meters snö och vindar på 40 kilometers/timmen. Det var inte så dåligt som meteorologerna sade att det skulle vara. De flesta skolorna ställdes in men Michigan var inte stängd. Jag antar att det är “Michigan Skillnaden.” Mina tre klasser ställdes in, så jag åkte snowboard med mina vänner. Det var tredje gången jag åkte snowboard. Jag brukar åka skidor men Michigan har små berg och det är inte så roligt att åka skidor här.


I Johannas klass hade vi presentationer om Sverige. Min grupp presenterade om mitten av Sverige. Vi hade en sju dagars resa till Uppsala, Sigtuna, och Stockholm. Vi låtsades att vi var på en turnebuss eller båt. Jag använde mina bilder från min resa till Stockholm och Birka så det var som om vi var där.


Denna helgen är den största amerikanska fotbollmatchen under året Det är Superbowl XLV med Pittsburgh Steelers v. Greenbay Packers. Varje bar kommer att vara full av sportsfantaster. Jag vill att Steelers ska vinna. Jag ska titta på matchen med mina vänner och dricka lite öl. Det ska bli roligt!

No comments:

Post a Comment