Monday, February 14, 2011

Livet ensam.

Hej allihopa och glad alla hjärtans dag. 
Jag vet inte vad som ni vill läsa (och jag är kanske inte så kreativ), så jag ska prata om vad jag vet bäst...mitt fantastiska otur liv. Ni måste vet det...jag är den mest otur kvinna som jag känner till. Allt som kan gå fel, går fel på ett otroligt sätt. Men det gör också roliga sagor så kan jag inte blir för arg.

Detta år bor jag ensam. Den senaste två åren bodde jag med en annan kvinna. Herregud. Min första rumkamrat var såååå konstig. Hon trodde att hon hade magisk kraft. På riktigt! Hon hade två ‘familiars’ (speciellt djur som häxan har). De var musslor som bodde i en guldfiskskål och oj vej! luktade dem så illa. Hon rengöras aldrig skålen och en dag hade matshal musslor för middag. Jag hade en okynning ide. Om hon inte ska rengöra skålen skulle hon tycker att hennes musslor var döda. Jag tog med mig två musslor från matshalen och lade dem på hennes kudde. Sen gömde jag de levande musslorna. Hon var så arg på mig. Men det var perfekt...hon skulle rengöras skålen varje vecka. Men hon gjorde också mitt liv exakt som helvete. Jag tror det var värt det. Kanske är det inte otur, men, så där, det är varför jag bor ensam nu.

I alla fall, mitt liv nu. När man bor ensam blir man rädd för de konstigaste sakerna. Till exempel, jag bor på den första våningen och jag har blivit rädd för att en yxa mord eller våldtäktsmannen eller inbrottstjuv ska bysta genom mitt fönster. Ni tycker att jag skämtar bara. Nej, det är sant. Under de första tre månaderna som jag bodde ensam kunde jag sova inte. Aldrig. Jag fick kanske lite mindre än två eller tre timmar varje kväll. Sen sa jag, GAH! Jag är klar med detta. Om någon försöker bryta in, kommer jag slå skiten ur dem.

Nu sover jag perfekt. ^^


Sen, att laga mat. Det kan jag göra inte alls. Till exempel, har ni hört om apelsinjuice ‘concentrate’? Det ser ut som detta...



Så, det borde bli en jätte enkelt sak att laga. -.- Uhuh. Nej! Burken sa att jag borde behöva att röra tre cuper vatten med hela burken av concentrate. Jag tittade på burken och sa nej, det kan inte vara sant. Det är helt för mycket apelsinjuice concentrate. Så, vad gjorde jag?

Jag åt halv av concentrate. :O Jag trodde att det skulle smaka som sorbet. Det gjorde det inte. :( Nej, det var mer som jag hade blivit knytnävsslag i ansiktet förbannad apelsin. Som detta...

Sen trodde jag att jag skulle försöka att laga nånting annat. Så jag bakade bröd...erhm, nej, jag försökte att baka brod. Jag gjorde degen och sedan lämnades att stiga medan jag var i skolan...i 17 timmar. När jag kom hem var brödet 60 centimeter högt! Jag tittade på det och sa...fan... Det skulle inte passa i ungen. o.O Jag har inte försökt att baka bröd igen.

Och sen va gjorde jag? Jag tände min matta i brand. Jag vet jag vet. Vad höll jag på med?! Men det gjorde jag. Ni ser, jag har inga taklampor så är det ofta mörkt i min lagenhet. En dag studerade jag men fortsatte att somna eftersom det var så mörkt. Men jag hade en ‘fantastisk’ ide. Jag älskar kinesiska hängande lyktor och har många i min lagenhet. Så vad gjorde jag? Jag tog en lykta och satt det på golvet och sen vände på det. Det var så romantiskt och stämningen var så varmt och jag tänkte om hur smart jag var...


Hahahahha.


När jag gick på toaletten hände det. Glödlampan var så hett att det lyser pappret lyktan i brand. Jag såg på det och skrek och svor och tog tag i lampan och stängt det. Men det var för sent...jag brände ett hål i min matta. Men jag tänkte kanske, kanske, det var faktiskt bara bränt papper så jag stack mitt finger i det ...


...i smält varm plast i mattan. 


Jag vet, jag är ett geni. Jag nog också bort min fingeravtryck. Yay jag. Så smart. Mina damer och härrar,det är därför jag inte borde bo ensam.







Så livet ensamt...är...intressant. Men nu är jag också ensam, min pojkvän finns bara på mina drömmar. Tyvärr, då vet jag. (hahahah, jag skämtar bara...en man eller många män, vilken är bättre...hmmm ^^). Äsch men nu är killar som tycker om mig så konstiga! Till exempel...den ryskan.

O.o

Han är den nyaste man som letar efter mig. Jag menar på allvar... Han är som en fluffig berusad björn som strukit cirkusen outfit för en läderbomberjacka. Och han är hungrig för bär ... Hollybär (LOL, det var så dåligt men jag kunde inte hjälpa det som ironiskt nog är jag döpt efter bär).

Oavsett, är den här pojken som letar efter mig varenda jävla dag. Bokstavligen, han vet min plats. Kaféet,biblioteket, kemi byggnaden ... allt. Den största delen är att jag inte tror att han känner mitt namn.

Hur känner jag honom till ni får fråga? Ja, han är lärarens sällskapsdjur i en av mina klasser och att vara helt ärlig hade jag ingen aning att han visste att jag fanns. Men för tre veckor sedan, märkte jag att han fortsatte att titta tillbaka och jag kunde inte låta bli att känna att han tittade på mig. Jag hoppades att han bara tittade på klockan bakom mig i rummet. Och sedan hade vi vår första tenta.Efteråt satt jag i förmaket sätta min bort saker och jag hörde en röst ... det var den ryskan.

Uppstå besvärliga samtal. Japp, använde han examen som ett sätt in. .. och fortsatte att stirra på mig som en tjock unge på tårta. Men i alla fall hoppades jag att det inte egentligen hände. Jag trodde kanske att han bara var typ vanlig.

Två dagar senare. Jag väntar i kön på caféet som jag alltid gör och vad jag hör åt sidan ... den ryska.

Herregud.

Han är som en ninja. Det svär jag. Han finner mig ungefär tre gånger i veckan nu och jag har aldrig hört honom på väg. Plötsligt hörde jag honom och att han började tala till mig. Han raderade inte halsen, tryckte mig på axeln, ingenting. Magiskt var han där och började tala.Och naturligtvis vill jag inte att förolämpa typ Putins barn. Kanske kunde Vladmir och Ivan från den ryska maffian ha kommit till min dörr och har AK47:or och basebollträn.


Jag skulle säga vodka kan vara ett bra tackoffer,men jag tror han kan ta det som ett tecken påuppmuntran och "fråga" mig om jag ville klä ut sig i ett golv längd päls jacka och en matchande mössa och att njuta av en "avslappnande"-mål av kaviar med honom i mitt av en övergiven snötäcktafältet vid 12:00 under stjärnljuset medan en grupp av dansande björnar i rynkade rosa tutus springer runt elden och låtsas inte se ut som de vill äta upp dig. Den ryska å andra sidan ... Låt oss bara säga att han inte kan vara typ subtle.

Och du undrar hur jag kunde säga nej.




Bra saker som kommer från ryskland...



Dåliga saker som kommer från ryskland...

DEN RYSKAN.

No comments:

Post a Comment