Tuesday, February 8, 2011

Äventyr på min födelsedag

Jag vet inte faktiskt varför skulle jag prata om min födelsedag, eftersom har de varit nästan 40 dagar sedan blev jag 22 år; dagen efter Jul. Men, det var så snälla att göra så här som jag gjort. Jag brukar ha Jul med min mamma 3 timmar söder hemifrån sen är jag tvungen att sitta i bilen och åka hem på min födelsedag, men den här gången stannade och besökte jag med min pappa hemma. Så efter Jul kunde jag ungås med vänner och kusiner i stället om att kör hem.

På morgonen gjorde min pappa lite ägg och pannkakor till mig. Faktiskt, han gör vanligen frukost till mig när jag är hemma. Snäll pappa har jag! Dagen innan sade jag till min kusin, "Vi skulle träffa i morgon så vi kan åka pulka eller någonting," och när klockan var 1 ringde jag honom. Så, min kompis Jon, min kusin Ben och hans sambo Taylor, och jag åkte till den största kulle i hela min hemstad... men det är bara .25 kilometer hög. Det var så kul att åka pulka. Jon var den bästa! Han kunde sitta på det och köra det som en bil. Inte så mycket snö hade fallit så kulle var både snö och sand.

Taylor åkte pulka jätte-bra. Hon har inte åkt innan för hon kommer från L.A.

Efteråt vandrade vi i skogen när floden. Det blev mörkt snabbt, och kallt snabbt. Efter vandring i 20 minuter kommer vi till floden. Den var nästan helt frusen och vi kunde få promenera på den. Sen hade vi en idé att vi kunde börja en lägereld rätt där på isen. Vi skyndade att samla pinnar och kaveldunblad och träbitar att mata den. Vi fick fyr på elden och stod under natthimlen att titta på stjärnorna. Lägerelden var mysig, och stjärnorna var sköna. Man kan inte se dem i storstader, men med den kalla luften var det enkelt att se dem lysa.

Jon, Ben, och Taylor står framför lägerelden.

När elden började att smälta isen tyckte vi att vi behöver åka hem att äta lite födelsedagstårta.

No comments:

Post a Comment