Thursday, November 11, 2010

Halloween 2010!

Jag är en vecka sen, men jag vill berätta ni om Halloween!

Halloween är min favorit semester (jag vet inte om det är korrekt ord på Svenska). Jag har älskat Halloween sedan jag var en lite pojke. Jag skulle bli jätteupphetsad när oktober kom eftersom Halloween var alltid mycket nära. Jag har alltid älskat att klä upp för semester, och jag skulle tro om vad jag skulle vara under mycket lång tid. Jag önskar att jag hade några bilder från Halloween när jag var yngre, men förlåt.

Jag vet inte om ni alla vet om vad vi Amerikaner gör under Halloween. Det är vanligen bara för småbarn, men många äldre människor fira det också. Småbarn klä upp sig som något, det är traditionella att vara något läskigt, men alla just gör oavsett de vill nu. När de är slutade klä upp, ga dem utanför och promenad genom grannskapet och fråga människor för godis. Det är vad man gör när man är ett småbarn, när man är äldre Halloween blir lite annorlunda…

För det mesta, Halloween i universitet handlar om att bli full och ser dum. Den här år gick mina vänner och jag till en stor fest i Ann Arbor. Festen var i en 'Co-Op', som är en lite liksom en fraternity, med några viktigt skillnader, jag kan försöka förklara om du vill. Som ni kan ser, det finns många människor som ser ut dum och många flickor som ser ut 'skanky' (please tell me if there is a Swedish equivalent to 'skanky', that word is critical). Jag vet inte hur Halloween blev en semester för flickör att klä skanky, men det verkligen har.

Jag försöka att ser ut som dum som möjligt varje år nu, så jag var Ty Pennington från Extreme Makeover: Home Edition den här år (jag vet inte om ni är förtrogen med Extreme Makeover, vår Svensk lärare var inte).

Där är mig och Ty. Jag hade så mycket smink på mitt ansikte, men jag verkligen önska att jag kunde ha hittade en jacka som hans.

Hur som helst, Halloween den här år var jätteroligt och löjligt, som varje år. Snälla fråga mig frågor om något - om Halloween, Extreme Home Makeover, Co Ops, eller varför valde jag en sådan dum dräkt.


Tyler


1 comment:

  1. Haha, Ty Pennington var verkligen en originell utklädnad måste jag säga! :D Extreme Home Makeover går på svenska TV3, så de flesta vet vad det är.

    Det svenska ordet för "skanky" är "slampigt". Även när det är Halloween här i Sverige kan man se tjejer som är utklädda till french maids, sexy devils etc. - men det är helt okej, det är ju trots allt bara en dag om året man kan "go all out".. ;)

    ReplyDelete